{"id":1182,"date":"2020-12-21T10:33:58","date_gmt":"2020-12-21T10:33:58","guid":{"rendered":"https:\/\/vangseter.no\/?page_id=1182"},"modified":"2023-02-01T10:43:30","modified_gmt":"2023-02-01T10:43:30","slug":"retningslinjer-for-klager-og-foresporsler","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/vangseter.no\/retningslinjer-for-klager-og-foresporsler\/","title":{"rendered":"Retningslinjer for klager og foresp\u00f8rsler"},"content":{"rendered":"
En av v\u00e5re m\u00e5lsettinger er \u00e5 forsikre at alle klager og foresp\u00f8rsler fra registrerte blir h\u00e5ndtert p\u00e5 en effektiv, rask og im\u00f8tekommende m\u00e5te. Dette gjelder alle sp\u00f8rsm\u00e5l tilknyttet Ecura-enheters behandling av personopplysninger. I noen tilfeller kan Ecura-enheter fungere som databehandlere p\u00e5 vegne av en kunde. I slike tilfeller er det kunden som er ansvarlig for h\u00e5ndteringen av registrerte foresp\u00f8rsler tilknyttet overholdelse av GDPR og den registrertes personopplysninger.<\/p>\n
Denne personvernerkl\u00e6ringen viser til “du” og “din”, som omfatter enhver dekket enkeltperson. “Vi”, “oss”, “v\u00e5r”, omfatter Vangseter <\/strong>og alle tilknyttede enheter.<\/p>\n Personvernerkl\u00e6ringen gjelder organiseringen av Vangseter<\/strong> for alle m\u00e5l og aktiviteter i de geografiske omr\u00e5der hvor vi opererer og der GDPR er gjeldende. Videre gjelder personvernerkl\u00e6ringen behandling av personopplysninger samlet inn av oss, direkte eller indirekte, fra alle individer. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, v\u00e5re n\u00e5v\u00e6rende, tidligere eller potensielle: jobbs\u00f8kere, ansatte, konsulenter, brukere, forbrukere, barn, leverand\u00f8rer\/underleverand\u00f8rer, aksjon\u00e6rer og tredjeparter.<\/p>\n I tilfeller hvor vi behandler dine personopplysninger til egne form\u00e5l, vennligst se avsnittet “Dine rettigheter” i v\u00e5r personvernerkl\u00e6ring. Du kan finne v\u00e5r fullstendige personvernerkl\u00e6ring her<\/a><\/strong> . I tilfeller hvor vi behandler personopplysninger p\u00e5 vegne av en kunde, vil vi varsle kunden om mottatte foresp\u00f8rsel fra den registrerte, samt samarbeide med og bist\u00e5 kunden i den grad lovlig tillatt og avtalt.<\/p>\n Vi gj\u00f8r v\u00e5rt ytterste for \u00e5 sikre en effektiv og positiv opplevelse for deg gjennom hele prosessen. Du skal f\u00f8le deg ivaretatt og sett av oss, slik at det ikke vil v\u00e6re behov for \u00e5 sende inn en klage til den lokale domstolen eller relevante tilsynsmyndighet. Skulle du likevel \u00f8nske dette, kan du sende inn klage til tilsynsmyndighetene der du bor, der du jobber eller der du f\u00f8ler overtredelsen av dine rettigheter har funnet sted. Dette kan gj\u00f8res uansett om det har eller ikke har f\u00f8rt til personlig skade eller tap. Du har ogs\u00e5 rett til \u00e5 sende inn klagen din til domstolene der Ecura-foretaket har en virksomhet eller hvor du har fritidsbolig. Skulle du ha sp\u00f8rsm\u00e5l ang\u00e5ende behandlingen av dine personopplysninger, oppfordres du til \u00e5 ta kontakt med oss. For at vi raskest mulig skal kunne behandle saken din, ber vi deg sende en skriftlig utdypning av sp\u00f8rsm\u00e5let ditt ved \u00e5 fylle ut klageskjemaet<\/a>.<\/p>\n Klageskjemaet sendes til den e-postadressen du f\u00e5r oppgitt i varslingene p\u00e5 nettsiden eller som er indikert i personvernerkl\u00e6ringen. Det kan ogs\u00e5 sendes manuelt til v\u00e5r personvernombud for beskyttelse av gruppedata, Johan Christian T\u00f8nnesen (personopplysninger@ecura.no<\/a>). Selve klageskjemaet finner du her<\/a><\/strong>. Hensikten med klageskjemaet er \u00e5 gj\u00f8re det mulig for oss \u00e5 raskt og effektivt kunne besvare klagen eller foresp\u00f8rselen din. Utfylt informasjon blir arkivert og lagret etter at saken din er behandlet. Etter fem \u00e5r vil denne informasjonen slettes. Om du skulle ha sp\u00f8rsm\u00e5l ang\u00e5ende skjemaet eller denne prosessen, ta kontakt p\u00e5 f\u00f8lgende e-postadresse: personopplysninger@ecura.no<\/a>.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"INNLEDNING En av v\u00e5re m\u00e5lsettinger er \u00e5 forsikre at alle klager og foresp\u00f8rsler fra registrerte blir h\u00e5ndtert p\u00e5 en effektiv, rask og im\u00f8tekommende m\u00e5te. Dette gjelder alle sp\u00f8rsm\u00e5l tilknyttet Ecura-enheters behandling av personopplysninger. I noen tilfeller kan Ecura-enheter fungere som databehandlere p\u00e5 vegne av en kunde. I slike tilfeller er det kunden som er ansvarlig […]","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":21,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"footnotes":""},"acf":[],"yoast_head":"\nOMFATTEDE PARTER<\/h3>\n
\n
OMFANG<\/h3>\n
DINE GDPR-RETTIGHETER<\/h3>\n
PROSESS FOR KLAGER OG FORESP\u00d8RSLER<\/h3>\n
\n
KLAGESKJEMA<\/h3>\n